Earth Day

For the English speaking readers,please read my new blog simplybyelza.wordpress.com

earth-day

Happy Earth Day!

Vandaag werd een historische overeenkomst getekend voor ons klimaat.Dit deed me even stilstaan bij welke inspanning  ikzelf lever.Als iedereen een klein steentje bijdraagt,gaan we misschien een stapje in de goede richting.

Ik probeer zoveel mogelijk met de fiets te rijden en de auto te laten staan,Tot hiertoe is dat toch al een beetje gelukt,baby stapjes,maar we doen ons best.

Ik betrap mezelf erop dat,aangezien ik de meeste kleding zelf maak,ik die kleding ook niet zo snel weer weggooi.Hoe beter ik nadenk alvorens iets nieuws te maken of te kopen,hoe meer centjes ik bespaar en hoe kleiner onze afvalberg.

Water drink ik voornamelijk van de kraan,dat vind ik normaal,enkel de tienerzonen moeten nog overtuigd worden,vrees ik.

Als laatste,de belangrijkste:BUY LOCAL!Ik ben ervan overtuigd dat lokaal kopen en als het kan ook nog bio,een belangrijk gegeven is.Hierdoor steun ik de kleine handelaar en lokale boer en verklein ik ook mijn ecologische voetafdruk.

Zo hoop ik een klein steentje bij te dragen bij het redden van Moeder Aarde.En jij,hoe draag jij je steentje bij,enige tips?

Leave a Reply

