Silver Dreams Sweater

So…..It’s been a while,again!I have been quite busy recently and some computer problems have kept me from blogging.Have you ever tried to write a blogpost on your smartphone?I have and I can tell you right now,don’t even bother trying.It only gave me a few grey hairs extra(thank God there is such a thing as hairdye)

Ja….het is alweer een tijdje geleden!Ik heb het behoorlijk druk gehad de laatste tijd en door computer problemen heb ik een tijdje niet kunnen bloggen.Al eens geprobeerd om een blogpost te schrijven op je smartphone?Ik wel en ik kan zeggen dat het geen succes was.Ik heb er alleen een paar grijze haren van bij gekregen(gelukkig bestaat er zoiets als haarverf) 

Anyway,that doesn’t mean I haven’t been busy expanding my ever growing MeMadeWardrobe.I now have a huge backlog of makes to write about and photograph and I recently rediscovered the pleasure of knitting and can’t seem to stop.I already made the Miette cardigan,for wich I have written a blogpost but need to get some better pictures,and hope to post soon.

In ieder geval heeft dat me er niet van weerhouden om mijn MeMadeGarderobe verder uit te breiden. Ik heb een lange lijst van kledingstukken die ik dringend moet fotograferen en bloggen,daarnaast heb ik ook de liefde voor het breien herontdekt en kan ik niet meer stopppen.Ik heb de Miette cardigan afgemaakt,die blogpost komt online zodra ik betere foto’s heb gemaakt.Voorlopig laat het weer het niet toe om deftig belichte foto’s te krijgen.

I stumbled upon the Drops Design website and was taken aback of the range of beautiful patterns.I’ve been meaning  to make a Norwegian style sweater but never seemed to find the right pattern.That is until I saw this one.I loved the easy pattern and wanted one in dark blue and off white.I decided to knit a red accent in the yoke and I love the way it turned out.

drops1

Op zoek naar een nieuw breipatroon ben ik terechtgekomen op de Drops Design website.Wat een keuze aan patronen!Ik wilde al langer een Noorse trui breien maar vond maar moeilijk het juiste patroon.Tot ik dit patroon zag en ik halsoverkop verliefd werd op dit patroon.Net wat ik altijd gezocht heb.Ik wilde mijn trui in donkerblauw met creme en besloot er nog een rood accent aan toe te voegen.

wpid-img_20150212_165225.jpg

I did read the instructions through a couple of times before I dared start but in the end it was a surprisingly simple pattern.

Alvorens te beginnen moest ik wel de technische uitleg een paar keer lezen voor ik het aandurfde maar uiteindelijk bleek dit echt wel simpel.

drops4

I especially love that,when you knit in the round there are no seams to be joined,that’s the part I always seem to struggle with.The only seam you have is a small gap under the arms.

Wat vooral heel erg meevalt is dat wanneer je rond breit,er geen naden zijn die moeten dichtgenaaid worden.Iets waar ik altijd een beetje moeite mee heb om netjes te doen.De enige naad die je moet sluiten is een kleine opening onder de armen.

drops5

The yarn I used is the Anell rapido,an acrylic yarn that knits beatifully and purchased at Wol en Zo,the local store in Bonheiden.

De wol die ik koos is de Anell Rapido,een acrylgaren dat prachtig breit.Ik kocht hem in de Wol en Zo,onze lokale breiwinkel in Bonheiden.

drops2

After finishing this I’m sure I will make another one next winter.For now,this is my FAVOURITE sweater yet!

Nu hij af is ben ik zker dat ik er nog een ga breien volgende winter.Tot nu toe is dit mijn FAVORIETE trui ooit!

drops9

If you want to see what I’m working on now,just check out my Instagram.

Als je nieuwsgierig bent geworden naar mijn volgende breiproject,neem gerust een kijkje op mijn Instagram.

Have you discovered knitting yet and if so,what are you working on???

Heb jij  het breien al ontdekt en zoja,wat maak je zoal?

Later,

XXXXX

2 thoughts on “Silver Dreams Sweater

Leave a Reply

