“26BOOKS” challenge

Some of you may have read  about this or stumbled upon this challenge on Instagram.That’s how I found this wonderful list.I instantly loved the idea.Instead of writing down a list of authors you should read,this is ideal for the kind of reader I am.Mostly I just wander through my public library and see wich of the books catches my eye.When I stumble upon my find and it turns out to be a great book,I then track down every book from this author until I’ve had enough or read them all.Sometimes it just takes a few pages to realise it’s not a book for me and it gets returned that very instant.

Sommige van jullie hebben misschien al gehoord van deze uitdaging of hem zien verschijnen op Instagram.Zo ben ik deze geweldige lijst tegengekomen.Ik vond het onmiddellijk een schitterend idee.I plaats van de lijstjes met auteurs die je MOET gelezen hebben,is dit ideaal voor het soort lezer dat ik ben.Meestal struin ik wat rond in de plaatselijke bib en kies ik op gevoel een boek.Als dat dan een fantastisch boek blijkt te zijn,zoek ik elk boek van de desbetreffende auteur tot ik er genoeg van heb of ik ze allemaal gelezen heb.Soms echter blijkt al na een paar pagina’s dat het niks wordt en breng ik het ongelezen terug.

I rarely buy books anymore,with the exception of digital books,quite simply because I haven’t got the storage to keep them all.I always get a bit jealous of people who have a library in their home,but that isn’t going to happen in mine,so I decided to stop bying books.Fortunately whe have a very good library and they aquire new books on a very regular basis.

Ik koop nog zelden een boek,met uitzondering van digitale boeken,simpelweg omdat ik geen plaats heb om ze allemaal te zetten.Ik word altijd een beetje jaloers op mensen die een bibliotheek thuis hebben,maar in ons huis is daar helaas geen plaats voor dus ben ik gewoon gestopt met kopen.Gelukkig hebben wij een heel goede bib en wordt het gamma regelmatig uitgebreid met nieuwe boeken.

I saved this image on my phone,so I could track it down later and here it is.You can find the original source here and I tried to translate it to dutch for the people in Belgium and the Netherlands.The reason I am particularly pleased with this list,is that you do have a lot of literary freedom.You can try other genres or be challenged to find new things.

Ik heb deze afbeelding bewaard op mijn smartphone,zodat ik hem later nog eens kan bekijken.Je kan de originele afbeelding en blog hier vinden en ik heb de lijst proberen te vertalen voor de nederlandstaligen.Waarom ik nu net deze lijst gekozen heb?Je behoudt heel veel literaire vrijheid.Je kan andere genres uitproberen en wordt uitgedaagd om nieuwe boeken te ontdekken.

image

1 Een boek dat je bezit maar niet gelezen hebt
2 Een boek dat werd verfilmd
3 Een boek dat je kiest omwille van de cover
4 Een boek dat je vriend/vriendin goed vindt
5 Een boek dat dit jaar gepubliceerd is
6 Een boek van een auteur waar je nog niets van gelezen hebt
7 Een boek van een door jou geliefd auteur
8 Een boek dat onderaan je “te lezen” lijst staat
9 Een boek met een kleur in de titel
10 Een boek dat speelt op een plaats die je graag wil bezoeken
11 Een boek dat je begonnen bent maar nooit hebt uitgelezen
12 Een boek met een leeuw,een heks of een kast
13 Een boek met een vrouwelijke heldin
14 Een boek dat zich afspeelt in de zomer
15 Een gedichtenboek
16 Een boek waar je over gehoord hebt door deze uitdaging
17 Een boek waar je slimmer van wordt
18 Een boek met een blauwe cover
19 Een boek dat je op school moest lezen,maar nooit hebt gedaan
20 Een boek dat IEDEREEN behalve jij hebt gelezen
21 Een boek met een geweldige openingszin
22 Een boek met foto’s/tekeningen
23 Een boek uit de bibliotheek
24 Een boek dat je weldig vond,lees het opnieuw!
25 Een boek dat meer dan 10 jaar oud is
26 Een boek gebaseerd op een waargebeurd verhaal

I copied the list in my bullet journal(oh yeah,another find that I decided was worth trying)and hope to start this challenge soon.I don’t know if I will be able to read them all,but I’m certainly going to give it my best shot.Maybe some books could count for multiple choices,would that be an option?For instance,a book I started but never finished and one that makes you smarter.What do you think?

Ik heb de lijst ook gekopieerd in mijn bullet journal(yep,ook een ontdekking die het waard is om uit te proberen) en ik hoop om snel aan mijn eerste boek te kunnen beginnen.Ik heb geen idee of het zal lukken om elk boek te lezen,maar ik ga mijn uiterste best doen.Misschien kunnen sommige boeken wel voor meerdere keuzes tellen,zou dat mogen?Bijvoorbeeld een boek dat ik begonnen ben,maar niet uitgelezen heb en een boek dat me slimmer maakt.Wat denk jij?

I will be posting my reads on Instagram with the hashtag #26BOOKSwithBringingUpBurns so you can track my progress on my Instagram account.

Ik zal mijn boeken ook posten op mijn Instagram account met de hashtag #26BOOKSwithBringingUpBurns zodat je mee op de hoogte kan blijven. 

If you have any suggestions for great books,do share!

Als je leuke suggesties hebt,hoor ik het graag!

Will you be joining me???

Lees je mee????

XOXO

Leave a Reply

