Comfy Cupcake Dress

Mijn allernieuwste aanwinst is een favoriet in wording.Vanaf het eerste moment dat ik dit patroon zag,wist ik dat ik deze jurk wilde maken.Hij heeft alles wat ik graag zie en nog niet bezat.Een stretchjurk met overslag maar eentje die niet kan openvallen,mouwloos dus ideaal op warmere dagen maar met een pulletje eronder ook prima te dragen als het kouder wordt.Dit patroon stond op mijn “must-make” lijstje!

My newest addition is a favorite in the making.From the first time I saw this pattern,I knew I needed to make this.It has everything I looked for and did not yet own.A faux wrap dress,so no unwanted reveals,stretch,sleeveless,perfect for warm weather or with something underneath when it gets colder.This was going on my “must-make” list.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Toen kwam september en met mijn deelname aan Sewitup ook een aankoopbon van Mondepot in mijn mailbox.Tussen alle fantastische stoffen die ze in hun webshop aanbieden,vond ik dit pareltje:donkergroene stretch bezaaid met cupcakes!Ik ben geen fan van prints,maar hier was ik dadelijk gek van.Ik bestelde dadelijk 2meter met in mijn achterhoofd mijn patroontje.

Then came september and  with the Sewitup competition,a gift certificate from Mondepot got delivered in my mailbox.Out of all the fabulous fabrics they offer in the webshop,this gem was love at first sight.A dark green four-way stretch with cupcake print.I am not exactly a fan of prints but this said:BUY ME! I instantly ordered 2 metres with my pattern in mind.

Ik tekende maat 38 uit de Knip van Juli 2014 en besliste om ditmaal geen FBA te doen.Deze stof heeft genoeg stretch en ik wilde niet het risico lopen dat de halslijn te groot zou uitvallen.Het lijfje is volledig dubbel gemaakt waardoor het net genoeg gewicht heeft en ook niet doorschijnt.

I traced size 38 from Knip July 2014 and decided against my usual FBA.I was counting on my fabric to give enough room and I didn’t want a baggy front bodice.The bodice is fully lined adding enough weight and giving a perfect finish.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ik heb de uitleg volledig gevolgd en alles lukte,al zou ik wel een aantal dingen anders doen de volgende keer.Je kan ook online foto’s vinden als de richtlijnen niet echt duidelijk zouden zijn,en af en toe is dat best eens nodig.Het lijfje zou ik de volgende keer vooraan eerst openlaten om alles dan nadien mooi vast te naaien in de taillenaad.De gesp zou ik ook proberen in de het voorpand vast te maken i.p.v. het vast te naaien op het voorpand.

I followed the instructions to the letter and everyting went fine,but I would do some things different next time.They provide online support with detailed pictures if you would fail to understand the written instructions,and they are sometimes necessary.I wouldn’t stitch the bodice and lining together before adding the skirt,so I could finish the inside of the bodice more neatly.I would try a different approach to add the buckle instead of just folding it to the back and stitching it to the bodice.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Verder is dit een fantastisch modelletje waar zeker nog een paar versies van gemaakt gaan worden.Hij zit perfect en voelt aangenaam.De stof is een droom,rimpelt niet en verwerkt zalig.

Other than that,this is an awesome wardrobe filler and I’m definitly going to make more dresses like this one.It fits perfectly and feels great.This fabric is a dream to sew,it has great stretch recovery and looks amazing!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Alle naden zijn afgewerkt met een zigzag op mijn gewone naaimachine,dus voor iedereen die twijfelt om zonder overlock stretchstoffen te stikken,doen!

Every seam is done with my regular machine with a zigzag stitch.For all of you who are hesitant to sew strech fabrics without owning an overlock,just go for it!

Ondertussen ligt mijn volgende project al klaar,ook een stofje van Mondepot,dus binnenkort meer!

My next project is already traced and cut out,another Mondepot fabric,so much more to com!

Tot later,

Later,

XXX

One thought on “Comfy Cupcake Dress

Leave a Reply

