Summer days

Ik moet iets opbiechten,ik heb in geen eeuwen geblogd.Dus hierbij bied ik mijn excuses aan en ik zweer plechtig mijn blog nooit meer in de steek te laten(hoop ik).Ik moet toegeven dat ik het bloggen gemist heb.Na het einde van het schooljaar,de start van de schoolvakantie voor de jongste en vakantie werk voor de oudste,zijn we nu van onze laatste dagen vakantie aan het genieten.We beslisten om dit jaar niet naar het buitenland te trekken,aangezien we het gros van ons budget gespendeerd hebben aan de verbouwingen,en nu kunnen genieten van de geleverde inspanningen.Ik moet toegeven dat dit de meest ontspannende vakantie geweest is sinds jaren.Niet inpakken,reizen,uitpakken,terug inpakken,reizen en thuiskomen met een berg wasgoed,ik heb genoten van de geneugten van ons eigen plekje.Ik heb reizen nog geen minuut gemist!

I have a confession to make,I haven’t blogged in what feels likes ages.I hereby apologize and solemny swear never to abandon my blog again(I hope).I must admit I have missed blogging.After the end of the schoolyear,the start of summer holiday for the youngest and a vacationjob for the oldest,we are now enjoying our final days of family vacation.We’ve decided not to travel abroad this year since we spent most of our budget doing the final renovations of our home,and finally get to  enjoy the fruits of our labour.I must admit this has been the most relaxing vacation ever!Not having to pack,travel,unpack,pack again,travel home and unpacking a truckload of dirty laundry,I haven’t missed it for a minute!!!I really enjoyed spending some time in our beautiful home and garden.

wpid-imag0543.jpg

Niet tegenstaande dat het de laatste week voor de vakantie leek of de zondvloed losgebarsten was,en Mr. CM een béétje nerveus werd,bleek dat we ons geen zorgen zorgen hoefden te maken over het weer.We hebben de laatste weken genoeg zonnige dagen,zinderend heet bij momenten,en zalige zomeravonden gekregen.We hebben in de voormiddagen de mountainbike routes verkend van de mooiste Vlaamse bossen,in de namiddag uitgerust aan het zwembad en veel vrienden en familie over de vloer en aan tafel gehad.Ik heb genoten van elk moment!!

Altough the week before our vacation it has been raining cats and dogs,and Mr CM was getting a bit nervous about the weather forecast,it turned out we didn’t have to worry.We have had plenty of sunshine,blistering heat at times and fenomenal summer evenings.We spent our days riding the mountainbike trails of our beautiful Belgian forests and lounging at the pool in the afternoon,spending time with friends and family.I loved every minute of it!!!

wpid-wp-1407313306542.jpeg

Ik had een aantal uurtjes gepland aan de naaimachine,maar ik heb de luie kant van mezelf niet kunnen verloochenen.Ik heb wel een mooi zomerkleedje afgewerkt,op het terras in het zonnetje,waar binnenkort een post aan gewijd wordt.Als ik terug aan het werken ben,hoop ik mijn creatieve kant ook weer op te pikken.Ondertussen heb ik een aantal stofjes klaarliggen,en een paar stukken die ik afgewerkt heb nog voor de vakantie,waar ik dringend foto’s van moet maken.Mijn papa heeft me zijn extra fototoestel gegeven(tot nu toe deed ik het altijd met mijn smartphone) dus eens ik weet hoe de timer werkt kan ik hopelijk zelf foto’s maken zonder de (goedbedoelde)commentaar van mijn mannen.

I had some sewing planned but must my lazy side got hold of me.I did manage to finish a summerdress ,in my outside sewing space,wich I will be blogging about soon.When I’m back in Work Mode,I hope to get back into sewing.Meanwhile I have some stuff on my wishlist and will be blogging soon about the things I did manage to finish before my vacation.I still need to take pictures since my dad donated his old camera very graciously(the ones I have are taken with my smartphone).Once I figure out the selftimer I hope to be able to make pictures on my own,without having to put up with the comments of my family.

wpid-wp-1407313266911.jpeg

Zoals altijd,tot later

As always,see you later

XXXX

P.S:Wat doe jij zoal wanneer je je vakantie thuis spendeert?

P.S.How do you spend your holiday when you’re staying home???

One thought on “Summer days

Leave a Reply

