Thoughts on MeMadeMay’14

Mei was in één woord HECTISCH!Het lijkt wel of de maand voorbijgevlogen is.Nu is dit elk jaar wel een beetje het geval,maar dit jaar was buiten proportie.Met de nodige feestdagen,comunniefeest,citytrip en schoolreis en verfraaiingswerken ben ik al bij al toch een beetje blij dat de examenperiode aangebroken is,en de rust weer ietwat kan weerkeren op ons plekje. Als klap op de vuurpijl ben ik dan ook nog zo gek om mee te doen aan Me-Made-May.Versta me niet verkeerd,ik ben blij dat ik meegedaan heb,maar man,wat heb ik het onderschat!Mijn MeMade garderobe is kleiner dan ik dacht maar het is me toch gelukt om,op 2 dagen na,elke dag één zelfgemaakt of hermaakt item te dragen.

/May to me was one word:HECTIC!It seams like this month was over in a heartbeat.Every year I get the same feeling when it comes to this time of the year,but this year was EPIC.With all the holidays, Communion,citytrip,schooltrip and remodeling our home I can say I’m rather glad the exam time is here ’cause that way everything is a bit more quiet on our spot of Mother Earth.To add to all the madness I decided to participate in MeMadeMay!You guys,have I underestimated this BIGTIME!My MeMadewardrobe isn’t as big as I thought it was,but I pulled of the challenge,with an exception of two days,to wear one MeMade item a day.

Zoals verwacht was de grootste uitdaging om mijn dagelijkse kledingkeuze vast te leggen en te posten op het Pinterest board.Ik heb een hekel aan foto’s van mezelf en in de loop van de maand ben ik er dan ook beter in geworden om die foto’s zo te maken dat mijn hoofd er niet bij op staat,en je zodoende mijn gekke bekken bespaar.Veel van die foto’s zijn trouwens ‘s avonds gemaakt omdat ik het weeral eens vergeten was.Een van de dingen die ik geleerd heb,is dat een grotere spiegel handig zou zijn,nu was het bijna niet mogelijk een volledige outfit te fotograferen,schoenen en al,wat misschien maar goed ook is aangezien ik meestal mijn oude versleten pantoffels draag in huis.Gelukkig heb ik een aantal foto’s op het werk kunnen maken,zelfs ééntje in de inkomhal van de chiropractor.

/As I suspected the biggest challenge of all was taking a picture every day and posting it to the Pinterest board.I still HATE having my picture taken,but during the month I got better at taking picture without showing my face,wich spares you the embarrasing faces I make while taking them.Most of my pics were taken in the evening,simply because it slipped my mind.One of the things I’ve learned is that a don’t own a single mirror wich is capable to show my entire outfit,including shoes,wich is maybe for the best since most of them were taken with my old and worn slippers.Luckily I took some of them at work,I even managed to take a picture of myself in the entryway of my Chiropractors office :-))).

IMAG0447

 Veruit mijn favoriete keldingstuk is het Red Striped Shirt,gecombineerd met topjes en/of cardigan om het onverwacht koude weer te trotseren.

/My favourite item by far is the Red Striped Shirt,combined with tops and cardigans to face the unpredictable weather we were having. 

Foto's Gsm 013

Wat de jurken betreft,is de Fabulous Flower Dress een winner,fantastische kleuren en mijn Lilac Shift Dress,zo comfortabel!

/In the dress department,my Fabulous Flower Dress is a winner,AMAZING colours,and my Lilac Shift Dress,so comfy!

Favourite Dresses MMMay'14

Mijn enige MeMade broek heeft op de allerlaatste dag enkele ontkleurde vlekjes opgelopen,dus ik ben er ernstig over aan het denken om er shorts van te maken.Gelukkig heb ik dit patroon bewaard,dus een nieuwe versie staat op mijn to-do lijstje.

/My only MeMade pants suffered,on the very last day,from some bleach stains,so I’m seriously considering making them into shorts.Thank God I kept the pattern,so making a new version is on my wishlist,as soon as I find the right fabric.

IMAG0330IMAG0484

Het enige ongedragen stuk uit mijn MeMade garderobe is een bustierjurk(Armani knock-off)die helaas iets te gekleed is om dagelijks te dragen.

/The only item I didn’t get to wear is a Armani knock-off bustier dress that is a bit overdressed for an everyday wardrobe and the weather wasn’t helping neither.

Wat mist er in mijn kast??Topjes en T-shirts,de eerste patronen liggen al klaar waaronder een Sorbetto top,de perfecte jeans(misschien moet ik mijn favoriete jeans namaken),nog een aantal versies van mijn Red Striped Shirt,een bikini(ik ben helemaal weg van de streepjesbikini van Lauren).

/What’s missing??PLENTY so it seems.Some basic tops and T shirts,the patterns are all lined up,including a Sorbetto top,the perfect jeans(thinking about doing a rub-off  from my favourite pair),a few more versions of my favourite Red Striped Shirt and a bikini(I’m totally smitten about the striped version Lauren made,although it would have to be reinforced a bit).

Op het UFO front is er behoorlijk wat vooruitgang geboekt,een peplum top,twee jurken,een rok en een top,een hermaakte T-shirt en een jeanshemd.Blijft nog over:een luipaardprint broek die véél te groot uitgevallen is,een kleedje met nepleren zijkanten die moet ingenomen worden,een veel te groot hemd waar ik iets anders mee wil doen en een tuniek om een topje van te maken.

/As for the UFO part,there’s been real progress made there!A peplumtop,two dresses,a top,a refashioned T-shirt and Jeansshirt. Left on the bottom is some leopardprint pants that are WAAY to big(wrong sizing),a dress with pleather sidepanels that’s too wide,a shirt from my man that’s too big and needs some wizzing and a tunic(to be made into a top). 

UFO Collage MMMay'14

Tussen alle activiteiten door ben ik er ook in geslaagd om nieuwe aanwinsten te naaien,nl.een Grey Maxi Dress(mijn zoon vind hem FUGLY maar ik vind hem zalig om te dragen!) en een Lilac Lacey Dress(mijn basispatroon met veranderde neklijn,piping en een zalige zijden voeringstof).Bijna vergeten,een Black Sparks Dress,gemaakt van een paneel jersey van het Stoffenspektakel.Super makkelijk,zonder rits,easypeasy!

/In between everything I managed to get some newbees in.A Grey Maxi Dress,backless(my son say’s it’s FUGLY but it’s a dream to wear!),a Lilac Lacey Dress(my basic pattern with drop neckline,piping and the softest silk lining a girl could want) and a quickie,my Black Sparks Dress(made from a knit panel,no zip,easypeasy).

New Additions Collage MMMay'14

Ik vond het superleuk om alle creaties te volgen op het internet en zoveel geweldige mensen te leren kennen met dezelfde passie.

/I loved seeing so many creations and meeting such talented people who all share the same passion for sewing.

Zoals altijd,tot later!

/As always,later!

XOXO

One thought on “Thoughts on MeMadeMay’14

Leave a Reply

