MMM’14 Week 1

De afgelopen weken waren druk,druk,druk,dus de 1ste Mei sloeg de paniek toe!!Waar heb ik me nu toch weer ingestort??Elke dag iets dragen wat ik zelf gemaakt heb,oké,mijn UFO mand leegmaken,moet te doen zijn,maar elke dag een foto maken,dat is een prestatie die ik enorm onderschat heb.Ik ben niet zo goed met foto’s,toch niet van mezelf,en ik heb ook geen fancy camera,enkel die op mijn telefoon en dan zijn er nog mijn gezinsleden die met enig leedvermaak opmerken waarom ik in godsnaam een foto van mezelf wil??Dus,verontschuldig ik me bij voorbaat al voor de kwaliteit van de foto’s in deze post.

/I’ve been so busy this last weeks,May first hit me like a bombshell!What have I gotten myself into???Wearing  my selfmade pieces,okay,cleaning out my UFO box,propably yeah,but taking a picture everyday,HELL that’s an achievement I could do without.I’m not so good with pictures,at least not of myself and all I’ve got to work with is the camere on my phone and some smirking familymembers when I ask them to take a picture of me.Something about why on earth would I want a picture of little old me EVERYDAY??So I apologize beforehand for the not so great pictures in this blogpost.

1 Mei en ik heb mijn kast een beetje gereorganiseerd zodat mijn MMM stukken bij elkaar hangen.

IMAG0331[1] Dat geeft een beter overzicht.Het eerste wat we deden op deze feestdag was onze fietsen van stal halen en gaan mountainbiken,dus geen zelfgemaakt kledingstuk hier.Nadat we zo’n 50 km achter de rug hadden,viel ik bijna dood neer,dus al wat ik nog kon was op de zetel gaan liggen met mijn yogabroek en mijn Off The Shoulder Sweatshirt.

/So May first and I reorganized my closet so all my pieces are gathered,wich makes styling a bit easier.First thing we did on this holiday was take out our bikes for a MTBtrip,so no me-made-items here.After we came back from our 50km trip,I nearly died from exhaustion so all I could manage was getting in my yogapants and my Off The Shoulder Sweatshirt and hang on the couch.

 

 

2 Mei was een werkdag en ik koos voor mijn meest recente stuk,mijn Red Striped Shirt en mijn geliefde jeans.Foto vergeten te maken natuurlijk dus ik heb er dan maar eentje nadien gemaakt van mijn hemd.Dit is een zelfgemaakt patroon,stof is een heerlijke katoenvan The Fabric Sales met heel fijne rode streepjes en ik heb er rode knopen met witte stippen opgezet.

/May 2nd was a workday,and I chose my recently made Red Striped Shirt with my beloved jeans.Forgot to make a picture so I took one afterwards of the shirt.This is a selfdrafted pattern and a wonderful cotton I got from The Fabric Sales with very fine red stripes and I added polka dot buttons. IMAG0341[1] 3 Mei,ook een werkdag en deze keer koos ik mijn Navy Blue Pants,een donkerblauwe bandplooibroek uit Knipmode en mijn restyled jeanshemd(gered uit de UFO mand).Mmmm,misschien beter eerst de spiegel gepoetst voor ik de foto nam.

/May 3rd ,another workday,I chose my Navy Blue Pants,pattern from Knipmode,and a refashioned jeans shirt,wich used to be a bodysuit(rescued from the UFO box)Mmmm,should have cleaned this mirror first. IMAG0328[1] 4 Mei,een luie zondag,dus tijd voor een beetje naaiwerk,boodschappen doen en wat onkruid trekken in de tuin.Ik draag mijn jeans en een Psychedelic Tee,een patroon van Knipmode met vlindermouwen.Ik heb altijd een beetje twijfels gehad over deze print dus draag ik hem niet zo vaak.

/May 4th,a lazy sunday in wich I did some sewing,did some groceryshopping and some weedpulling in our garden.So I picked my beloved jeans again with a Psychedelic Tee,a pattern from Knipmode with butterfly sleeves.Not too shure about the print so this one doesn’t get worn that much. IMAG0336[1] Ik heb trouwens goed nieuws over het UFO deel van mijn eed.Ik heb de jeansbody hermaakt tot een jeanshemd,zie hierboven,de zoom van mijn Red Dotted Summerdress is terug gemaakt,zeker inpakken voor onze trip naar Barcelona,de afzakkende schouders van mijn Fabulous Flower Dress zijn veranderd en ik heb ook het beleg vervangen door een satijnen biasband,wat veel mooier afgewerkt is en niet zo stijf zit,dankzij een fantastische tip van een medeblogster,het beleg van mijn wit T-shirt vastgestikt zodat het niet meer komt piepen en de naad gemaakt van mijn Off The Shoulder Sweatshirt.

I did,however make good progress on the UFO side of the challenge.I remade the jeans bodysuit(see above),I rehemmed my Red Dotted Summerdress(definitly packing this one for our Barcelona trip),I fixed the hanging shoulders of my Fabulous Flower Dress and redid the facing on the neckline with satin bias instead of the bulky fabric,wich is much better,thanks for the tip,fixed the kreeping up facing of my white T-shirt and fixed the loosened stitching on my Off The Shoulder Sweatshirt.

IMAG0340[1]IMAG0339[1]

 

 

 

 

 

Tot volgende week met een nieuwe update/See you next week for an update of week 2

XOXO

One thought on “MMM’14 Week 1

Leave a Reply

