Op de boekenplank/On my bookshelf

Om de drie weken,plan ik een tripje naar onze plaatselijke bibliotheek.Ik hou van de geur van versgedrukt papier,dus ja beetje verslaafd.Ik koop zelden een boek,tenzij het propvol interessante weetjes staat,dan krijgt het een permanent plaatsje in mijn steeds groeiende boekenverzameling.Fictie koop ik enkel als ik echt niet kan wachten tot hij in de bib ligt,ik lees een boek maar een keer.Gisteren was het weer van dat en toog ik naar de Bonheidense Bib.

/Every three weeks,I plan a little trip to our local library.I love the smell of new and old books,I wonder if they sell that kind of stuff so I can spray it on my E-reader,yeah I confess,an addict.I rarely buy books,unless it’s full of little bits and bobs that need to be in my posession permanently and add it to my ever growing collection.I only buy fiction if I simply cannot wait for a book to reach the New Additions section,I only read a book ONCE!So,yesterday the time had come to raid the Library of Bonheiden.

Mijn buit bedroeg dit keer vijf boeken,niet allemaal om van cover tot cover te lezen,dan schiet er geen tijd meer over voor alle andere dingen die ik graag doe.Bij de nieuwe aanwinsten:Alex,een thriller geschreven door Pierre Lemaitre,winnaar van de Prix du Polar européen en de CWA International Dagger Award.Ook bij de nieuwe aanwinsten:Me-Time van Martine Prenen,toffe madam,ik heb haar andere boeken ook gelezen(lees,doorbladerd en de interessante stukjes gelezen) de survivalgids voor drukbezette vrouwen(that’s me).In de reizensectie:drie boekjes voor onze trip naar Barcelona waaronder een gebaseerd op de boeken van Carlos Ruiz Zafon.Geen kookboeken deze keer,de zak zat vol.Ik ben een kookboekenfreak,kan ze niet laten staan,doorblader ze van voor naar achter en terug en fantaseer over alle gerechten die ik ga maken en uiteindelijk gewoon te koken zoals anders.Zielig,ik weet het.

/I managed to get away with five books,not to read them all from cover to cover,I wouldn’t have time left to do all the other stuff I like.In the NA section:Alex,a thriller written by Pierre Lemaitre,winner of the Prix du Polar européen en de CWA International Dagger Award.Also in the NA:Me-Time by Martine Prenen,I love that woman,read the other books too(that’s gone through the pages and read the interesting bits).It says on the cover:a survivalguide for busy women(that’s me).In the travelsection:three little books for our our upcoming trip to Barcelona inculding one based on the books of Carlos Ruiz Zafon.No cookbooks this time,bag was full.I’m a freak when it comes to cookbooks,can’t leave them,go through every recipe and drool over the stuff I’m gonna make and in the end cook the usual stuff.Pathetic,I know! 

En jullie,gaan jullie naar de bib of kopen jullie liever boeken?Tips over Barcelona zijn ook altijd welkom!

/So,what about you,do you spend regular time in the library or do you prefer buying books?Anyone with tips about Barcelona,let me know!

alex catalonie Me-time

Leave a Reply

